Söndagsmorgon

Vaknade till friska sydliga vindar och plusgrader. Det är fortfarande dunkelt utomhus men jag hoppas att dagen ska bjuda på sol och skönt uteväder. Bra med vind som skakar ner de sista löven så att jag kan kratta och därefter ställa in räfsan i bodan.
Igår bjöd jag sonens familj på en smakrik grekisk pytt toppad med fetaost vilket blev sagolikt gott. Till efterrätt en fräsch citronpaj med grädde också mycket gott. Mitt hus doftar fortfarande vitlök, ingefära och andra mumsiga godsaker. Gillar rätter som kan förberedas innan gästerna kommer så att man kan städa undan all disk och andra störande saker som annars belamrar köksbänkarna.
Snart ska mina fyrbenta älsklingar få komma ut i morgonluften samtidigt som jag tar med en tredje kopp morgonkaffe och njuter av söndagsmorgonens stillhet.