Många pauser numera

Dagen bjöd på blå himmel och en strålande sol som tände liv höstens flammande färger. Jag började morgonen med att lämna prover på hälsocentralen och därefter var det dags för att byta till vinterdäck på bilen. Avslutade dagen med att tvätta bilen en sista gång och därmed har vattenslangen gjort sitt för den här säsongen.
Orken är inte på topp och mina planer är stundom lite väl ambitiösa. Tack och lov för ljudböckerna som är så behändiga att lyssna på via mobilen. Det blir dagligen många pauser på sofflocket med en katt på magen och mobilen på en stol intill. Är nu på bok tjugonio i serien om Isfolket. I den digitala bokhyllan väntar många bra böcker.
Idag hände något hemskt som kommer att ge mig mardrömmar. Jag var ute med mina katter och när jag vände mig om mot Ida råkade Emil klättra kanske två meter upp i ett träd, hoppa ner och linan fastnade på en liten kvist så att han dinglade i luften. Tack och lov öppnade sig båda koppelspännena så att han föll ner och gick iväg som om inget hänt. Vi gick in och han åt och busade som vanligt och verkar vara oskadd. När jag sprang iväg mot Emil rusade Ida efter mig och kom också lös ur kopplet. Tack och lov stannade även hon. Ja hujja nu får jag ta ut dem en och en så att detta aldrig händer igen. Känner mig enormt oansvarig. Att ha katter i koppel kräver total uppsyn då de kan tjorva in sig där man minst tror.