Färgsatt

 
 
Häromdagen fick jag äntligen färg och fason på min ostyriga kalufs. Kanske blev det inte så kort frisyr som jag hade tänkt mig men bättre än innan saxen gjorde sitt. Beställde också tid hos optiker för att prova ut nya glasögon. Både synen och modet förändras och när man som jag har haft glasögon sedan femårsåldern tycker jag att man kan unna sig något så när moderna bågar även om styrkan i glasen inte är helt fel. 
Ute på gatan i storstaden stötte jag på en gammal klasskamrat och det tog några ögonblick att inse att den gamla och vithåriga tanten var en jämnårig.Vi konstaterade att sjuttioårsdagen närmar sig, ve och fasa, men i nästa andetag sa vi att vi får vara glada att vi hör till dem som fortfarande lever.
 
När solen tittar fram flammar höstens färger och min nykrattade tomt är återigen strösslad med gula löv men idag får de ligga lugnt då jag ska iväg på en stunds trevligheter. Ingenting står skrivet i sten så hips vips kanske tomten är krattad innan mörkret faller.