Städning

Novembermörkret är fruktansvärt tärande. Känns som att det är kväll hela dagen. I morse sorterade jag arkiverade papper ute i garaget. Jag har förvisso god ordning bland mina handlingar vad gäller godmanskapet, kassörsuppdraget och mina egna papper. Använder arkivlådor i papp som är prydligt märkta med innehåll och aktuella årtal. 
Även om man inte ska skryta på sig själv så är jag nöjd med att vara bra på att organisera och hålla hyfsat god ordning. Var sak på sin plats utan att för den skull vara pedant. Jag har både damm och skit lite här och där men som sagt har var sak har sin plats. Yttre ordning är bra för min inre ordning. 
 
Jag, min kompis och syrran.
 
När jag var barn fick syrran och jag städa vårt rum och jag minns ännu att mamma blev rejält missnöjd om vi hade kastat ut smutsiga sängkläder och skräp i hallen  utanför vårt rum. Fort lärde vi oss att bära ner tvätten till tvättstugan och skräpet dit det skulle. Minns faktiskt inte var vi satte skräp mer än det som gick att elda upp i värmepannan nere i källaren. Jag minns också hur sjukt nöjda vi var när vi hade städat och gjort fint.