Redo för advent

 
I morse rev jag ner köksgardinerna och hängde upp de julröda istället. Hade enorm beslutsvånda som handlade om ifall jag skulle hänga upp de helvita brodyrgardinerna eller de broderade julröda. Adventsstjärnor och adventsstakar är på plats och julfeeling spirar. Jag älskar ljuset från de guldfärgade metallstjärnorna och dessutom känns de betydligt säkrare ur brandrisksynpunkt än de av papper. Nu när jag har tänt stjärnorna får de lysa dag och natt ända fram till nyår då jag packar ner juleriet.
 
Dagen har varit hektisk med alla möjiga uppdrag och planen för kvällen var att ta hand om kroppen i ett skönt hemmaspa men orken svek. 
 
I kväll är månen full och det måste vara den dragningskraften som mig att äntligen beställa en ny mobiltelefon. Jag har hitintills enbart haft arvegodstelefoner fast de har funkat utmärkt förutom att kameran i min S5:a är kass.