Mörkt och blött

Plusgrader och duggregn så nu är gräsmattorna återigen gröna. På sätt och vis skönt men samtidigt blir dagarna ännu mörkare. Ser verkligen fram emot den 21 december då solen sakta men säkert börjar vända tillbaka till den här delen av jordklotet.
Jag tog en rejäl sovmorgon innan jag målade en trappgrind och luftade katterna. Väl utomhus var det ganska skönt så jag tog en extra promenad innan det var dags att gå in igen. Har hämtat ett av barnbarnen och sedan kom även sonen hit och då åt vi lövbiff med pommes och vitlökssmör. 
 
Mitt skrivbord har varit fyllt av attiraljer till den nya mobilen och jag har inte orkat samla mig för att överföra data från den gamla då jag trodde att det skulle vara för komplicerat för mig men icke det för det var hur enkelt som helst när jag väl tog tjuren i hornen. Nu är den gamla rensad och den nya fungerar utmärkt. Ska bli roligt att ha en mobil med bra kamera. Det är väl egentligen den enda skillnaden.