Mitt skyltfönster

 
 
Det här med att skriva blogg kan på ett sätt jämföras med dagboksskrivande och på ett annat sätt med en julskyltning. I ett skyltfönster placeras de mest attraktiva sakerna och i en dagbok sätter man ord på allt som berör ens själ och hjärta på djupet med allt från djupaste sorg och förtvivlan till skimrade lyckorus. 
Jag hör förvisso till dem som oftast är nöjd och tillfreds med tillvaron men det finns avgrundsdjupa svarta hålor även i mitt liv där sorg och förtvivlan huserar. Med tiden har jag lärt mig att leva med att jag inte på något sätt kan göra något åt för hur andra personer väljer och beter sig. Det är skönt att inte ha det ansvaret på sina axlar. Det räcker gott och väl att bära sina egna bördor. 
 
Jag tänkte häromdagen att när jag skriver blogginlägg,hur simpla de än är, så sätter jag ofta ord på det som är glädje och lycka i mitt liv. Minnen är viktiga och jag gillar att jobba och vara igång så det är liksom inte att jag vill skryta med att vara duktig utan det handlar om ren och skär glädje över att jag har fått gjort något. Vissa människor ser mest mörkret omkring sig men jag tror att jag hör till dom som oftast ser ljuset i tillvaron med undantag för vintermörkret som nästan kväver mig fast det är tack och lov övergående. Idag är himlen blå och solen strålar.