I köptagen

 
I går drog syrran och jag iväg till storstan för att hämta våra nya glasögon. Med nya glasögon på näsan och snurriga i huvudet av den nya glasen drog vi runt i affärer och sökte jackor. Det fanns gott om storlekar i extra small men inga large eller extra large. Körde hemåt och gick in på en av ortens klädbutiker och där fanns flera snygga och suprlätta luthajackor men priset var runt tretusen så vi tänker till en dag eller två. För min del får inte jackorna vara tunga eller ha hårda kragar som trycker i nacken. Lätta, mjuka och lediga annars ingen affär.
 
Eftersom mina ögon har svårt för att se i mörker har jag beställt nya starka halvljuslampor till min bil och förhoppningsvis är de lagliga. Enligt försäljaren ska de lysa 150 procent mer än de jag har nu. Ålderdomen för med sig kostnader för att man inte ska begränsas till kökssoffan. I och för sig känner jag mig inte gammal men kroppen har ibland lite svårt att hänga med i min ungdomliga iver ...