Höstdis

 
 
 
 
 
 
 
 
Igår hittade jag äntligen en kappjacka som är av den typ jag hade tänkt mig men köpet innebar att jag och syrran tillbringade kvällen på en modevisning enbart för att få tjugo procent på köpet. I och för sig visade det sig vara en trevlig tillställning där det förutom klädtips bjöds på vin och små tilltugg. 
 
Nu i morse luftade jag mina fyrfotade älsklingar i dimmig och blöt natur. Samtidigt njöt jag av de glasklara vattenpärlona som hängde längs trädens grenar. Även om snön ljusnar upp tillvaron är det skönt att ha varmgrader och slippa snöskottningen ännu en tid. Vintern är ändå mer än tillräckligt lång, åtminstone för min del.
 
Alldeles snart ska dammsugaren dras runt i huset och därefter ska jag montera ihop en hylla till barnbarnsbarnens leksaker. Är också sugen på att byta ut en del pynt typ kuddar och dylikt till andra färger. Måste kolla vad som finns i gömmorna.