Underbar årstid

 
 
Det sägs att underbart är kort men när det gäller vädret så har vi fått fler dagar med högsommarvärme än jag i min vildaste fantasi kunde drömma om. Hoppas att det fortsätter och fortsätter i flera månader framöver. I och för sig är jag ingen värmediggare utan håller mig helst i skuggan men vilken befriande frihet att krypa ur vintermunderingen och ta på sig linne och korta sommarshorts.
Dagen började med en timmes välgörande massage för mina onda axlar och nacken. Fick också lära mig några bra rörelser för att tänja ut muskler så jag ser fram emot att bli som ny igen. Hemma igen har jag mest småpysslat för att inte fördärva behandlingen. Blomrabatten blev i alla fall rensad och uppluckrad. Nu fattas bara några säckar bra jord och gödsel. 
Som alltid när vårgörat drar igång har grannarna också tinat fram vilket resulterar i många glada pratstunder vid tomtgränserna. Jag är så glad över att ha de grannar jag har.