Svalkig morgon

 
 
Denna morgon har solen gömts bakom tunna molnskyar och vinden känns sval. Drack morgonkaffet ute på farstubron i godan ro innan grävmaskinen nere på gatan drog igång med dunk och skrap. I skrivande stund hastar en granne runt med gräsklipparen på sin maskrosodling och jag har precis avslutat morgongörat. Funderar på att starta nästa röjningsprojekt ute i garage och förråd. Jag har fortfarande onödiga saker ståendes lite här och där och de ska banne mig ut ur mitt hus. Inte kommer jag att till exempel använda högklackade vinterstövlar fortsättningsvis, nej absolut inte så ner i säcken med dom. Idag ska jag vara stenhård i bedömningarna spara eller kasta.
......... Ovanstående skrev jag igår och ambitionen att röja höll i sig och strax innan soptippen stängde åkte jag dit med fullproppad bil. Det blev många val mellan spara och kasta men tycker att jag var bra på att välja det senare den här gången. Det finns fortfarande kvar saker som befinner sig i gränslandet bland annat en brudkista som en släkting till min föredetta man har tillverkat. Jag har redan en likadan som min pappa gjorde till mig när jag var tonåring och den ska självklart vara kvar. I min ålder hjälper det nog inte att visa upp två brudkistor ...