Rolig helg

Inget jobb denna helg bara roat mig med vänner. Lördagmorgon åkte vi fyra kvnnor mot storstan för att umgås, shoppa och ha kul. Det kanske var tur i oturen med tanke på plånboken att alla affärer stängde klockan femton. Tre bluser till priset av två var min behållning. På hemvägen stannade vi till på Roadys i Töre och åt halstrad röding plus ett gott rosé därtill. 
Idag blev det utemiddag igen tillsammans med en vän i grannlandet på restaurang Mustapartta i Torneå. Där åt jag renskav med mos och lingonsylt. Även det mycket delikat. 
Hemma igen har jag hälsat på barnbarn en snabbis men mest helgat vilodagen i liggläge på tevesoffan. Mycket skönt. I morgon ska det rensas upp runt buskar, gödslas och jordförbättras, även det hör till det roliga i livet. Önskar mig en stunds nattligt regn för växtlighetens skull.