Jobbardag

I natt tog nordanvinden i så att huset skakade och vid halv fyratiden var jag tvungen att gå ut och kolla att växthuset stod kvar. Idag strålade solen men vinden kylde rejält i utsatta lägen. Jag passade på att städa och ställa om bodan till sommarläge. Alla stora blomlådor är utställda på sina platser, visserligen tomma än så länge. Gräsklipparen har bytt plats med snöslungan och blev servad av sonen. Det blev även ett lass onödigheter till soptippen. Syrran och jag har varit och inhandlat trädgårdsgödsel, mest med tanke på gräsmattan. 
Ute i perennrabatten verkar alla växter ha överlevt vintern och i växthuset frodas pysslingkragar, roliga astrar i pastellfärger och en annan blomma som får en boll av blårosa blommor. Känner mig nöjd så här långt och ser fram emot att få se mina små äppelträd blommar rikligt för första gången. Förhoppningsvis blir det även några äpplen. Saknar mitt gamla stora äppelträd som tyvärr inte gick att rädda då barken nere vid förädlignsstället blivit skadat av gnagskyddet.