Inte i form

 
Igår eftermiddag åkte syrran och jag till hemgården för att titta på islossningen. Forsen brusade, det knakade och brakade och isflak hävde sig som stora valar ute i forsrännan. En svan låg lugnt ute på udden och tittade på oss. En magnifik idyll. Vi hade med oss fika men jag tyckte att kladdkakemuffisen smakade konstigt så jag nöjde mig med en tugga. Hemma igen fick jag feberfrossa, fruktansvärd huvudvärk och ont i nacke, axlar och armar. Frampå natten kom kväljningarna och svetten droppade från pannan. Jag tyckte fruktansvärt synd om mig själv men frampå morgonsidan lättade det mesta utom värken. Bestämde mig för att försöka hitta en massagetid och hade tur att det fanns en på 30 minuter. Efteråt känns värken bara lite dovt och jag har fått i mig några tuggor mat. När det gäller sjukdomar som förkylningar och dyligt är jag lyckligt förunnad att inte ha drabbats på väldigt många år. 
I morgon och tre dagar framöver väntar trevligheter med vänner och då hoppas jag verkligen att formen är bättre och att orken återvänt.