Fredagsgöra

Idag kom äntligen det nya betalkortet och jag kunde fylla på mat i kylen. Det har varit en pärs att stå utan betalmöjligheter en hel vecka. Swish blev snabbt fullt utnyttjat. Tack och lov har syrran bistått med sitt betalkort. En dag fick hon komma och lösa ut mig från Ica sedan banken lovat mig att kortet skulle fungera om affären slog in hela den långa sifferkoden. Men icke, banken hade fel.
 
Nyss planterade jag om tomatplantan i näringsrik och därmed  hiskeligt dyr jord. Olyckligtvis råkade jag nästan bryta av stammen men jag tror att den ska självläka. Började dagen med att åka till Röda Korset med fyra stora ikeakassar som innehöll nya helt oanvända kläder som barnbarnet fick som ersättning för bärhjälp i en affärsflytt. Därefter lade jag ut några möbler till försäljning och de for direkt men är inte hämtade. Den ena swishade betalningen direkt. Nu hoppas jag att de hämtar snabbt så att jag kan börja med projekt golvmålning i garage och förråd. 
Det är ofattbart att jag har så mycket saker i mina gömmor och ändå röjer jag mest hela tiden men nu jäklar ska det rensas rejält. 
För en gångs skull är jag väldigt glad för att jag inte stressat på med fönsterputsningen då det dammar något förfärligt från ett grävjobb nere på gatan och det värsta är att till veckan kommer de att gräva nedanför min tomt. Tydligen nya avloppsledningar som är på gång.