Svammel som tär

I eftermiddags sinade min ork så till den grad att jag varken orkade hålla mig på benen eller vaken. Hjärnan stängde ner helt och hållet. Efter en liten lur i tevesoffan blev jag människa igen.
Började dagen med att städa upp ute i garaget där allt möjligt kastats in i en enda stor röra. Körde sedan iväg allt till soptippen och återvinningen och därefter kändes det som att jag lättade femton kilo (vilket tyvärr inte hände).
Det som suger ur mig all energi är myndigheter som inte gör det de ska trots att lagen är tydlig vad var och en har i uppdrag och ändå händer ingenting. För mig känns det irriterande att kväll efter kväll höra media rapportera om hur just de här myndigheterna har vidtagit åtgärder för än det ena och än det andra ska ge bättre resultat men utifrån mina erfarenheter är det bara skrivbordsåtgärder på chefsnivå som inte är förankrade i verkligheten. Usch så less jag är på allt jävla svammel. Alltså jag svamlar inte när jag skriver att handläggarna som enligt lag ska göra vissa saker inte har gjort det de ska och nu är det väldans bråttom.