Längtar efter blå himmel

 
Ja jag vet vad jag tycker när det gäller den här vinterns jäkla idoga helvetessnöande. I morse gick luften liksom ur mig och det enda jag orkade var att baxa in tre välfyllda sopsäckar i bagaget och köra iväg dom till soptippen. Mer skräp finns ute i förrådet men måste samla ihop det först. Nu hoppas jag innerligt att jag snart blir av med en massa kartonger innehållande saker för att utrusta en mindre lägenhet. 
 Som om någon styrde mig vidare satt jag helt plötsligt vid symaskinen och fållade upp två gardinlängder, strök och hängde dom på plats. Pust! skönt att ha det gjort. Därefter föll jag på knä och skruvade fast de sista bitarna i golvlisten MEN innan knäböjande sågade jag bort en centimeter då listen tycktes ha växt men det skulle jag inte ha gjort för nu har jag en glipa på en centimeter. I efterhand är det lätt att inse att jag borde ha använt hjärnan istället för sågen. Märkligt nog precis när jag satte sågtänderna i listen tänkte jag på Alfons Åbergs pappa som sa: Aja baja inte sågen!
Därefter har jag tagit det lugnt, ätit flytande och lyssnat på spännande ljudbok.