Regnig medsommarafton

 
Nog för att jag har önskat mig regn för naturens skull men det kunde gärna ha fått vara uppehåll på midsommarafton under de kritiska eftermiddagstimmarna då många med mig vill grilla och duka långbord utomhus.
Gårkvällen tillbringades tillsammans med min brors och systers familj på hemgården och vi grillade som planerat i skydd av brotaket. Min bror och hans sambo lyckades duka för sjutton personer i sitt lilla hus utan att det kändes trångt bara trevligt, mysigt och roligt. Barnen hade också jätteroligt och verkade inte ha några problem med det blöta vädret. Som alltid när det är knytis bjuds det på överraskande många godsaker och jag åt alldeles för mycket.  Vi gick tipspromenad runt hemgården iklädda regnkläder och kom tillbaka med blöta på gränsen till upplösta tipspapper. Jag presterade sämst. 
Oturligt nog glömde jag kameran hemma så det blev inga ljuvliga midsommarkort av den blommande backen ner mot älven. 
Idag är det lugnt i mitt hus så jag har passat på att städa garage och bil plus ett besök på återvinningen. Tvättmaskinen snurrar konstant och sanrt ska jag plocka fram recept inför Tildes namnkalas som går av stapeln nästa söndag.