En göradag

I morse gick jag ut iförd stödstrumpor och knästöd fast besluten att klippa hela gräsmattan plus trimma runt alla kanter. Nu är de sakerna plus en massa annat klart. I morgon kommer barnbarnsbarnen till mig men jag träffade dom små älsklingarna redan i gårkväll hemma hos deras farmor och farfar. Det kommer att bli tre roliga veckor! Bäst att införskaffa ett till par stödstrumpor. 
Efter duschen råkade jag falla in i en lite väl lång och skön slummer så nu lär jag få vara vaken halva natten. Det här med värken i ben och händer är ett frustrerande problem för mig som är en göramänniska. Periodvis har jag tack och lov bättre perioder och då njuter jag av att fixa och greja. Dessvärre verkar de bättre perioderna bli allt mer sällsynta. Kanske dags att börja medicinera vilket jag medvetet undvikit hitintills. Just nu i skrivande stund känns det verkligen som att det är dags för smärtstillande och medicinskåpet innehåller inte ens en Panodil.