Underbart är kort

 
Häromkvällen var jag en snabbis med syrran till kyrkogården för att fylla på vatten i de självvattnande lådorna och på hemvägen svängde vi förbi barndomshemmet där hela backen ner mot älven välkomnade oss med en stor, doftande och färgsprakande blomsterfamn. Vi hann också svänga förbi våran myr för att kolla hjortronläget. 
 
Idag har det varit varm för att inte säga hett väder. Alldeles för hett för min del. Har hållit mig i skuggan och duschat kallt flera gånger. När solen var på väg ner försökte jag fota mina vackra pioner, krolliljor och ståtliga riddarsporrar som precis har slagit ut i full blom men det gick inget vidare. Schersminbusken blommar också och sprider ljuvlig doft och jag försöker njuta och memorera för att ta fram då kalla nordanvindar viner runt knuten..