Överblommat

 
 
 
Det finaste i min rabatt har redan blommat klart för den här sommaren och det är lite trist. Idag påbörjade jag projekt upprensning av överblommat och så klart även ogräs men det virvlade upp knott med enorma käftar så det var bara att avsluta och fortsätta en annan dag. 
Har haft kaffegäster i olika omgångar och själv varit bjuden på gofika hos en av grannarna. Bilarna har tvättats, eller rättare skrivet, avspolats det värsta dammet. Katterna har fått sin kvällsluftning men de är också tagna av värmen och sitter mest och tittar, eventuellt kan de hoppa lite efter någon liten kvällsfjäril. I kväll kom jag på att just kvällsluftningen fungerar som en slags meditation då jag går ner i varv. Normalt har jag svårt att varva ner när jag fått upp ångan och går an som en tok till fram emot midnatt. I morgon väntar andra äventyr så nu måste jag förbereda mig och ställa väckarklockan.