Till Ingvar K

Dagen har bjudit på usligt grått och blåsigt väder så jag och syrran passade på att åka till Ikea. Jag behövde förnya lådinredningen i köket och därutöver tittade vi på köksbord och stolar. Jag har bestämt mig för ett vitt bord och vita stolar men tog inte hem det idag då syrran har djävulskt ont i ena benet och därmed inte var lämpad som instuvningshjälp. På mitt gamla bord har ytfaneret börjat lossna så det är hög tid för förnyelse.
Hemma igen började jag skruva loss de trettiosju gångjärn som sitter i köksinredningens stommar. Varje del har tre pyttesmå skruvar. Halvvägs kom jag att tänka på att de skruvas tillbaka efter det att jag målat klart och då tog jag paus. I morgon ska jag slipa och grundmåla förutsatt att gångjärnen är bortskruvade. Nu blir det kaffe och teve och sedan ett litet skruvpass.