Snö snö snö

 
Känner mig himla trött efter det stora förlamande mörkret, får liksom med motvillig kropp tvinga mig ut i friska luften för att andas och tanka ljus. Idag fick katterna följa med men de ville in nästan direkt. Själv finputsade jag snökarmarna och tömde bilen på godispapper ytterligare en stund. Funderar på att ta fram skidorna. Brukar ta en tur ner på älven och ibland blir det bara ner till älvkanten. Skoterspåret ner till älven är en sakral upplevelse med snötyngda björkar som böjt sig likt en allé. Vid sådana tillfällen njuter jag och uppskattar vår snörika tillvaro. Idag gick jag nedanför huset och fotograferade dagens snöläge. Verkligen inte uppmuntrande. Har för första gången anlitat en som skottat garagetaket men det är snart dags att göra det en gång till och då fixar jag det själv. Stosarna på huset är också framskottade.