Nöjd

 
 
 
Somnade helt utmattad i tevesoffan vid halvsextiden efter en rolig dag tillsammans med son och barnbarn. Vi började med att åka till Ikea där jag inhandlade drygt trettio dörrknoppar till köksinredningen. Min plan var att ha vita knoppar på vita inredningen men insåg direkt när luckorna var uppsatta att det räckte med vitt så nu har jag grafitgrå knoppar och är jättenöjd. Även sjukt nöjd med att projekt köket äntligen är slutfört. Egentligen hade jag tänkt byta bänkskivor tll nya i vitt eller grått men har slagit det ur hågen då det inte är något fel på träskivorna.
Hemma igen lagade jag kycklinglasagne med Ajvar Relish vilket blev jättegott och alla åt av hjärtans lust.
 
Nu sitter jag här nyvaken och småfrusen men måste ut i kylan då jag upptäckte att katternas blötmatsburk är tom och mat måste mina fyrfota ha så det är bara att åka iväg. Tack och lov är kupévärmaren igång.
 
Så småningom ska jag gå igenom mina gömmor och se om det finns en eller två interiörförhöjande prylar att ta fram men först ska mina fingerleder få vila upp sig. I morse kunde jag knappt hålla i kaffekoppen och att klippa med en sax är nästan omöjligt numera. Inte alls kul med åldrandets förfall.