Morgontankar

Ännu är det mörkt utanför fönstret fast klockan är nästan åtta. Längtar efter tiden då jag vaknar till sol och fågelkvitter. Våren är en underbar tid då snön smälter och naturen vaknar fylld av ljud, färg och rörelse. Jag är lika förundrad varje vår över hur snabbt naturen lever upp och vi människor med den, åtminstone gör jag det. 
 
Mina planer för den här vintern är delvis avklarade vad gäller renovering men kvar är att en sista gång gå igenom min bok och skicka den för tryckning. Det har hänt mycket sorgligt och mycket glädjefyllt i min familj genom åren. Mina upplevelser är ur mitt perspektiv och ett bidrag för att skingra dimridåerna för de som är intresserade av att få klarhet. Det finns de som borde skämmas ögonen ur sina hålor och de som jag är skyldig stort tack för allt stöd, all lycka och glädje de tillfört. Jag är fullständigt övertygad om att dom det gäller själva vet vilket "läger" de tillhör. Det finns både goda och onda människor och allt däremellan. Ingenting är helt vitt eller svart utan det mesta hamnar i livets gråzon. Jag har passerat alla stadier av givande och tärande livshändelser med livet och förståndet i ganska behåll. Det i sig är en stor lycka även om jag är lite kantstött här och där.