Monteringsproblem

 
 
 
Ljusblå himmel och solsken i talltopparna höjde rejält mitt humör så att jag glad i hågen började att montera ihop de nya tevebänkarna. Allt gick bra till dess att dörrarna skulle justeras på den första bänken. Passande nog dök sonen och ett barnbarn upp per skoter. Jag bjöd på kaffe och sonen fixade dörrarna. När de hade åkt iväg gick jag lös på bänk nummer två och allt gick bra till dess att jag kom till dörren och lådan. Har läst bruksanvisningen bak och fram och upp och ner men fattar inte hur bruksanvisningsförattaren har tänkt. Nåja hur som helst har jag en hel påse smågrejor över teven står på sin nya plats och bänken är i övrigt till full belåtenhet.
Teve visade Nyårskonsert från Wien, ett underbart program med skönaste musik och vackraste balett, det senare är något jag gillar jättemycket. Hämtade ett glas kallt vin och slog mig ner i soffan och bara njöt av härligheten.