Målning på gång

Idag fick mina köksluckor och lådor åka iväg till en kille som ska sprutmåla dom vita och fina. Är förvånad över att alltihop fick plats i min lilla bil, med god marginal dessutom. 
 
 
 
När vi kom till vilken vitfärg jag ville ha blev det problems så jag åkte hem och har nu läst på nätet att den gamla standardfärgen vitt hade kod 0502-Y och kallas allt från stockholmsvit till antikvit. Den innehåller fem procent svärta och två procent gult och gult vill jag absolut inte ha. Den nya standardvita har kod 0500-N och innehåller bara fem procent svärta och blir alltså vit med en knappt märkbar dragning mot grått och den får det bli. Ska bli skönt att avsluta köksrenoveringen men först ska jag måla furun som syns på själva skåpstommarna. Det ska också bli skönt att med en neutral bas brassa på med precis vilka färger som helst.
 
Nu är alla mina skåp öppna för betraktan och det är ingen rolig syn. Alldeles för mycket porslin av alla de slag som jag aldrig använder. Har precis avslutat en första grovrensning av sådant som inte är emotionellt laddat. Jag varken kan eller vill slänga sådant som jag har fått efter någon av mina kära som inte längre finns bland oss.