Lite seg

Ännu en innedag med ett snöskottningsavbrott medan snöflingor fluffiga och stora som lapphandskar dalade tätt ner från skyn. Därefter har jag varit ut på handlingstur med mina huvudmän, varit på en soptippstur plus grejat i köksskåpen. Rengjort grundligt och placerat om husgerådet på ett mer praktiskt sätt - hoppas jag. 
 
I morgon måste jag lägga på en rem och börja med grundmålningen som jag skulle ha börjat med i förgår. Är inte riktigt i form och har tagit det lugnt. Jag har ett stort motstånd mot att greppa penslar och jag vet inte riktigt varför men förutom att det lätt blir lite kladd här och där så oroar jag mig alltid för att det inte ska bli tillräckligt bra. Jag tror att min käre far som var målare i sin ungdom sitter på min axel och viskar goda råd i mitt öra. När jag har målat och nöjd begrundar resultatet brukar jag tänka på om pappa också hade varit nöjd. Jag är fortfarande och var alltid full av beundran för min pappa som var duktig på så många olika saker.