Innedag

Har pysslat inomhus mest hela dagen. Började med att skruva loss de sista gångjärnen. Därefter tvättade jag och putsade dem bländande rena med mässingputs. Träet som ska målas i skåpstommar är rentvättade och slipade och redo för grundfärg. Det är alltid mer jobb än vad jag kalkylerat för och det tror jag beror på att jag på ett omedvetet plan försöker lura mig själv för att inte avskräckas. Nu är i alla fall allt igång och det tråkigaste är gjort.
 
Köksskåpen har varit utan dörrar i några dagar och jag har inte kunnat undgå att se saker som inte använts på flera år. Nu är de sakerna nerpackade i lådor och vips blev det mer utrymme för husgerådet på de lägre hyllorna vilket är ett plus med tanke på mina 160 centimeter. 
 
Städskåpet har aldrig fungerat bra och med åren har en del plastdetaljer gått sönder och jag har lappat och lagat men idag skruvade jag helt sonika lös all inredning och nu ska den till soptippen och skåpet ska få ny fungerande inredning. 
 
När den här renoveringsetappen är klar blir det paus fram till sommaren då jag bland annat MÅSTE fortsätta med fönsterrenoveringen. Jag drömmer om en solig och fin vårvinter, skidturer och promenader med näsan mot solen och fågelkvitter i öronen.