Greppat målarpenseln

Dagen har bjudit på riktigt kallt väder. I kväll visar min termometer minus tjugofem grader och det känns inomhus då luftvärmepumpen inte orkar pumpa så mycket varmluft när det blir så pass låga temperaturer.
 
Idag har jag kört bort all emballagekartong och äntligen grundmålat skåpstommarna. Jag kan inte begripa att jag bygger sådana jätteberg av allt som rör måleri då det bara tog en halvtimme att måla alltihop. I morgon SKA jag slipa lite lätt och måla ett till lager grundfärg. Sedan fattas bara två varv slutlack och att skruva tillbaka alla gångjärn.
 
Igår kom de nya köksmöblerna på plats och jag är supernöjd. Idag hämtades det gamla och jättetunga bordet av massiv björk av återvinningen. Det kostade en hundralapp men det var det värt. De gamla stolarna ska jag så småningom måla vita och klä om med nytt tyg på sitsarna. Säkert kommer till användning hos mig eller någon annan.