Lördagsvila

Idag har jag tagit det ganska lugnt och inte gjort några andra kraftansträngningar än burit två paket á 10 kg kattsand eftersom det var sista dagen för extrapris. Inte alls bra för mina händer. Fick besök av ett barnbarn och åt snabbmat på Sibylla. Har också hunnit krama mina små älsklingar som är på orten hos sin farmor och farfar men kommer till mig i morgon och stannar i många dagar. Det ska bli jätteroligt. 
 
Jag är jättenöjd med bilköpet och skattar mig lycklig över att det finns ac i bilen vilket hade varit en katastrof om det saknats. Det var som sagt ett hastigt bilköpsbeslut och jag kom inte ens ihåg att kolla den saken. Nu är det bara att tuta och köra i många förhoppningsvis felfria år. 
 
För tillfället har jag särat på mina fyrbenta vänner då Ida har blivit en riktig satkärring som skrämmer livet ur Emil. Hon jagar iväg honom så fort hon får en chans. Just nu ligger han i lugn och ro ute garaget på ett lammskinn och Ida står utanför vid dörren och lyssnar. Båda verkar friska men kan tänka mig att det är kattmånaden som ställer till det trots att båda är kastrerade/steriliserade.