Lite gnäll

Mina fingerleder är en smärtsam bedrövelse oj oj så frustrerande. Tappar saker, lyckas inte skruva upp den ynkligaste kork och i natt vaknade jag av att långfingret på vänster hand tokvärkte. Framåt dagen blir rörligheten bättre men att knyta handen helt är sedan många år helt omöjligt. Från början var det bara de yttersta fingerlederna som krånglade men nu är det även alla de andra lederna. Mer akuta besvär kommer i skov och är som sagt enormt frustrerande förutom ont. 
The show must go on så det är bara att bita ihop och hitta andra grepp som funkar. Idag har jag röjt upp här hemma, slungat infarten, haft barnbarn på besök, kollat bruksanvisningen till min "nya" bil och sedan somnade jag gott i tevesoffan och vaknade lagom till På spåret. 
Förutom den här förbaskade enerverande värken är livet väldans gott att leva så jag kanske inte borde klaga. Inser ganska ofta att jag är lyckligt lottad på många sätt och vis. Jag har aldrig låtit något hindra mig (förutom pengar) från att göra det jag verkligen velat och så tänker jag fortsätta.