Kallt men roligt

 
I morse visade termometern minus tjugofem grader brrrr. Höjde genast alla element och drack en stor kopp ångande hett kaffe. Solen kom så småningom och då blev det riktigt skönt utomhus om än bitande friskt i kinden. Ines och jag var ute en stund men fick bakläxa av mamman eftersom vi lekte lejon lite för högt så att lillasyster som sov i vagnen vaknade. Ines har pysslat vilket är en favoritsyssla och dagen avslutades med middag hemma hos favoriterna Alexandra och Viktor. De är så duktiga på att leka med henne och Ines skrattade gott hela vägen hem fast bilen var iskall och vi andra frös. Det va så loligt, sa hon flera gånger. Lilla Tilde är idel solsken som nappar direkt när man pratar med henne eller ger henne ett leende. Nu har mina flickor somnat och jag som aldrig brukar gå och lägga mig förrän det är ordning och reda i huset struntar i det i kväll och lämnar oredan som den är. Och jag lär somna lycklig även denna kväll
.