Kallt brrr

Utetermometern visar minus tjugofem grader, himlen är ljus och hög och ur grannars skorstenar stiger rökpelare rakt uppåt. Önskar innerligt att jag också hade en vedkamin som säkerhet när det är så här kallt. Som det är nu blir jag helt utan värme vid ett strömavbrott. Kanske det blir ett vedkaminsprojekt framåt sommaren när taket är snöfritt.  
 
Även om det är svinkallt så är det vackert utomhus och mina kära livsandar återvänder sakta men säkert. Det känns i hela kroppen. I och för sig boostar jag mig med Berocca brus som innehåller alla möjliga nyttigheter för knopp och kropp.
 
För tandläkaren är jag en säker inkomstkälla. Har precis avslutat en större behandling och när jag bad tandläkaren titta över resterande garnityr hittade hon tre hål varav det största har åtgärdats idag. Kostnadsmässigt har jag kommit till den nivån att jag bara betalar 15 procent av kostnaden så det är bara att gapa stort.