Fullt hus!

 
 
Just nu är jag lyckligt förunnad att ha mitt äldsta barnbarn och två barnbarnsbarn hos mig. Treåringen håller igång mig med stor fantasi och inlevelse. Lilla babyn är en glad liten dam som har sin längsta vakna tid på kvällskvisten när storasyster sover. Lillasyster är en lika glad solstråle som storasyster. 
I morse gick vi ut och och åkte på rumpan nedför stora snöhögen. Vi har fyllt en skål med frön till ekorrarna och idag hann vi se när de satt och åt solrosfrön. Jag har varit patient och fått bandage runt huvudet och jag har suttit i fängelse i lilla lektältet plus en massa annat fantastiskt roligt. Som final innan de åkte iväg och hälsade på kompisar fick jag hjälp med plättsmeten och sedan åt vi plättar och hallon. - Mmmm mums så gott, sa Ines.
 
Nu har jag dammsugit och försökt montera ihop kattställningen som hade havererat och nära krossat ett fönster. Mina katter är inte riktigt så goda vänner just nu. Gissar att det är vårljuset som får min kattfröken att vara så ilsken mot Emil. 
 
Igår när min kropp kände sig eländigt mörbultad fick jag glädjande besked om att jag nominerats till en tävling och vunnit andra pris som bestod av hårklippning, hårmassage och en djupgående inpackning ... mmm så underbaaart, säger jag.