Julbesök

 
 
 
I gårkväll kom de äntligen mina små älsklingar. Glada och pigga som alltid. Storasyster skulle minsann sova tillsammans med mig i dubbelsängen men vid tvåsnåret vaknade hon, tog kudden och sovkompisen Åke med sig och tassade uppför trappan till mamma och pappas säng. Det är länge sedan jag hade någon som sover tätt intill men i natt hade jag det och det var mysigt med en liten hand som låg fjäderlätt på min mun och hennes snusande i mitt ena öra. Jag låg vaken länge och njöt av ynnesten.
 
I morse hämtade jag skruvmejseln och vände de mest strategiska handtagen uppåt. Lilla ettåringen är i en väldans undersökande fas där även klättring ingår. Toaletten är jätteintressant. Kökspallen hade jag ställt ut i garaget men vips hade hon lyckats baxa den till köksdörren. 
 
Storasyster fick följa med sin mormor och mostrarna på Christmas on ice vilket helt klart var en positiv upplevelse av entusiasmen att döma när hon kom hem igen. I morgon lär det bli dansuppvisningar här hemma.
Nu sover de, jag har röjt undan dagens oreda och lillkatten har vågat sig fram.