Innedag

Ingen av oss andra i familjen har i skrivande stund fått magsjuka och det enda som skiljer oss åt är att hon som fick magsjuka hade ätit kycklingnuggets. Idag mår hon tack och lov bra och kommer tillbaka hit i morgon. Själv är jag inte van att vara inomhus så pass mycket som när jag har besök och det känns minsann i mitt lättvärkande huvud. 
 
Huset är upp och ner men det gör ingenting för det är snabbt återställt när alla har åkte hem till sitt. Granen ska stuvas undan innan nyår. Sådan är seden i mitt hus. Allt som liksom talar för att ljuset är på väg tillbaka är av godo för min mentala hälsa. Brukar även släcka utegranen och visst kan det kännas tomt och då i synnerhet då en av grannarna bjuder på en hel ljuspark runt sitt hus. Ibland brukar adventstjärnan få hänga kvar ytterligare en vecka eller två.
 
Jag måste ta tag i motionerandet igen, inte för att gå ner i vikt utan mer för att njuta av frisk luft och vacker natur. Just nu är hela världen utanför fönstret rimfrostklätt och det är sagolikt vackert. I kväll har temperaturen sjunkit till femton minusgrader och det känns lite kyligt även inomhus. Termostaterna på mina gamla element hänger inte riktigt med utan kräver lite manuell justering.
 
Det fortsatta måleriet är också något som jag måste ta tag i. Jag hittar inte riktigt startknappen för att komma igång och det är frustrerande.