Frissadag

Idag var det äntligen tid för att sätta sig i frisörstolen för att få färg och fason på vildvuxen kalufs. Efter många års velande är jag äntligen korthårig med framklippta öron. Just framklippta öron har alltid känts alldeles för herrigt för min del men nu syns de i all sin prakt och jag tycker plötsligt att mina öron verkar väldigt stora och utstående men så hör jag också väldigt bra. När jag kom hem passade jag på att fota nytt foto till mina nätaktiviteter medan håret var stylat av frissan. 
Syrran och jag nöjde oss med frissabesöket och styde sedan hemåt med stopp för lite mat på en vägkrog.
 
Utomhus är det skarsnö och 17 grader kallt. Hade ett jädrans göra i morse för att få bilen isfri. Numera kan man bötfällas om man kör omkring med snö på biltaket och det känns onödigt.  I kväll ska jag plocka fram julgranen och klä den i glitter och familjeklenoder.