Brrrr så kallt

Jag vet inte om det är det kyliga vädret eller den senaste tidens resande som tömt mig på krafter. Värken i händerna beror säkerligen på vädret och är inget jag kan göra något åt förutom att eventuellt stoppa i mig några Alvedon. Jag har med åren blivit allt mer restriktiv vad gäller mediciner. Till exempel skrev min läkare ut Pronaxen som är riktigt dåligt för magen trots att jag redan äter ett losekpreparat för att skydda magen. Jag har inte ens tagit ut pillren då jag av erfarenhet vet att jag får jätteont av dom. Dessutom berättade apotekaren att man inte ska äta Pronaxen när man äter blodtryckstabletter eftersom Pronaxen orsakar viss vätskeansamling i kroppen och då blir det tyngre jobb för hjärtat. Man måste tydligen själv veta vad som är bäst och inte lita blint på läkare. 
 
 
Min plastjulgran med fast monterad ledslinga står på plats. Granen är i tre delar och varje del är jättetung. Fattar inte varför jag köpte den trots att jag minns att syrran och jag hade fullt upp med att baxa upp den på en varuvagn. Nu är den fylld av kärt julpynt där mycket hängt med under femtio år.
Ett av barnbarn kom till mig efter skolan, vi gjorde pizza och hon värmde sig i min nya morgonrock. Mina fyrfota älsklingar vill också vara intill och allra helst mitt i blickpunkten.
  
 
 Temperaturen utomhus är nu på -20 grader och det känns kallt även inomhus. Har höjt tempen på elementen och tagit på mig ett extra par yllesockor. Brrr det här är inte kul!