Roliga tider

 
 
 
Gottat mig med barnbarnsbarnen under några härliga dagar och kom hem igår eftermiddag. Jag hade lyckan att få uppleva att minsta älsklingen tog sina första steg och även följa storayster till hennes nya förskoleavdelning. Vi har också varit till fotografen och jag trängde in mig i nya rosa klänning. Egentligen är trettiofem mil inte så hemskt långt bort om man ser det i fyra timmars körtid. Visserligen trist väg men trafiken flöt snabbt och bra. Hade med mig koffeinberikad dryck för vakenhetens skull. Katterna verkade nöjda med att ha mig hemma igen.
 
I morse steg jag upp rackarns tidigt och redan halv åtta var huset dammsuget och golven skurade. Därefter plockade jag in de sista vinbären och bakade två sockerkakor.  Så nöjd med mig själv!!! Snart får jag besök av gamla vänner som jag inte umgåtts med på mer än tjugo år. Vi har inte varit ovänner utan livet har kommit emellan för oss alla på olika sätt. Ska i alla fall bli jättetrevligt och samtalsämnen lär det finnas gott om.