Nöjd

Gårdagen blev som planerat och jag fick iväg massor av saker till soptippen. Det handlar om saker som aldrig mer skulle komma till användning, åtminstone inte i mitt hus. Som extra bonus tog barnbarn som kom på besök med sig två sängbord som var i nyskick. Nu är det bara en skoter med motorn i delar som ska ut ur mitt garage. Ute i förrådet finns bland annat nio extrastolar som tar stor plats. De är ii väl använt skick och skulle behöva både färg och nytt tyg på sitsarna. Kanske ett vinterprojekt. Vissa gånger är vi många runt bordet och då är det roligt att ha sittplatser till alla. 
Hantverk, alltså saker som någon tillverkat med sina händer, slänger jag aldrig och sådant har jag rätt så gott om. Även om jag inte använder de sakerna just nu så lever hoppet om att någon i familjen blir less på slit och slängmöbeltrenden och vill byta till gediget hantverk.