Duggregn

 
Vaknade till en skönt sval morgon med fint duggregn. Småfåglarna hoppar ivrigt omkring på gräsmattan i hopp om att hitta mask eller insekt som kryper upp när regnet rinner ner i deras underjordiska boningar. Själv planerar jag att åka och köpa hem några säckar jord för att fylla på under häcken som jag planterade i fjol. Häcken har skjutit i höjden och snart är det dags för klippning för att på sikt få den tät och fin. Längtar till dess att den är så pass hög och tät att jag kan sitta i skydd av den med mitt morgonkaffe.
Just nu har jag en lätt panik över saker som jag skulle ha gjort denna sommar men inte har gjort på grund av värmen. Nu gäller det att spika en planering och följa den slaviskt. När utomhusjobben är avklarade ska datarummet få en makeover. Tak, väggar och golv ska åtgärdas men rummet är litet så det lär inte bli alltför betungande.