Bråda tider

Vaknade vid sexsnåret i ett väl så kyligt hus. Utetermometern visade bara tio plusgrader. Luftvärmepumpen förser nu huset med varma vindar och jag kan nog snart ta av mig morgonrocken och börja med dagens sysslor.  
Gårdagen gick i måleriets tecken. Ytterdörren med närliggande glasparti är grundmålat och idag ska målandet fortsätta. Känner mig jättenöjd med att äntligen  ha kommit igång 😊. När jag monterade bort de yttre frostade glasrutorna strömmade ljuset in i hallen och då bestämde jag mig för att sätta dit klart glas istället. Ångrar jag mig är det enkelt att sätta en frostad plastfilm på det inre glaset. Idag blir det alltså en tur till glasmästaren.
 
 
 Det är mycket som ska göras den här årstiden. I morgon ska jag och syrran plocka vilt växande röda vinbär. De är härligt mörkröda, goda och i riklig mängd. Vi lär få klä oss heltäckande med plasthandskar på händerna då vi får sällskap av höga brännässlor.