Slappardag

 Den här dagen har gått i lugnets tecken med ljudboken i örat. Just nu utspelas handlingen i slutet av 1200-talet. Älskar historiska kvinnoskildringar, helst serier som utspelar sig över flera generationer. Deckare, helst i svensk miljö, är också hörvärt.
 
Dagens middag bestod av laxlåda med en liten taste av påskens rester bland annat en philadelfiaost innehållande grillad paprika. 
 
Fotograferade några blomster och lade ut till försäljning och inom trettio minuter var de sålda och hämtade. Jag har svårt att slänga ut levande blommor i kylan och brukar ge bort det jag inte vill ha själv men nu fick jag sextio riksdaler för två blommor i hyfsat fina porslinskrukor. I mina bra-att-ha-gömmor finns det alldeles för många ytterkrukor i alla möjliga utföranden, storlekar och färger. Själv satsar jag numera på vita krukor för enkelhetens skull.