Lördagsgöra

 
 
Vaknade tidigt till en strålande soluppgång och var snabbt ute med katterna i friska luften. Gårkvällens ishalkevurpa baklänges nedför en isig bro hos en kompis har inte gett några andra men än en blåslagen armbåge och lite ömt under ena skulderbladet. Tack och lov verkar jag inte ännu höra till de bensköras skara. Barn och fyllare brukar klara sig och jag hörde väl mer till de senare.
 
Planterar om, eller skolar om, några av mina sommarplantor och just nu sorterar jag papper inför fyra olika deklarationer. Trots att jag har god ordning finns det alltid papper som borde ha hamnat i papperskorgen direkt. 
 
Jag har aldrig haft så eländig infart som den här våren. Massor av stenhård snö som inte låter sig rubbas med annat än att såga loss block och det har jag försökt men lagt ned då det var alldeles för tungt. Måste få bort bilarna från gården och ta hit en traktor för att inte drunkna när snösmältningen blir som värst. 
 
Nä nu åter till pappersorteringen ...