Dyster dag

Ingen kul dag idag. Vinden har piskat och himlen var mestadels gråmulad. Usch! Huvudvärk har varit dagens följeslagare men nu efter lite mat känns det aningen bättre. Att åka till mataffären krävde en enorm kraftansträngning.
 
Nåddes av beskedet att Lill-Babs har lämnat jordelivet och även om hon sångmässigt inte var någon favorit så klingar Är du kär i mig ännu Klas-Göran i min öron. Som tioåring i slutet av 50-talet gick jag till min kusin som hade grammofon och bad att få lyssna på Klas-Göran. Ja det var en helt annan tid då livet var betydligt lugnare och enklare åtminstone för barn. Vi hade enbart radio hemma hos oss innan teven gjorde sitt intåg i vardagsrummen. Syrran och jag fick så småningom en röd transistorradio. Tio i topp var en högtidsstund och sena kvällar försökte vi hitta rätt frekvens för radio Luxenburg som spelade senaste popmusik från stora världen.