Yttre kontroll

 
Just nu känner jag ett stort behov av att få mer yttre kontroll på livet så därför har jag börjat städa. Mår gott av ordning och reda. Igår började jag med att putsa fönstret och rensa pärmar i datarummet och i morse fortsatte jag med gardinskåpet. Alla gamla spetsgardiner av syntetmaterial får gå hädan.  Det blev en hel säck som ska till soptippen. Nästa insats bli i städskåpet där allt möjligt från Alvedon till kristallvaser har samlats. 
 
Har äntligen lyckats bestämma mig för en internetleverantör så nu ser jag fram emot fler tevekanaler när kvällarna blir allt mörkare och kyligare. Har i nuläget bara gratiskanaler och speciellt helgerna bjuder på urusla program. 
 
Det har inte blivit någon mer bärplockning men för både blåbär och lingon är inte tiden förbi. Finns gott om båda sorterna. Under den här helgen ska jag vila mig.