Tisdagmorgon

 
 
Morgonsolen strålar och lovar en dag för utejobb. Har bara kvar att putsa vardagsrumsfönstren och det måste göras tidigt på förmiddagen innan solen når dit, men inte idag.  Funderar istället på att tömma och rengöra växthuset och annat som ska vintras. Bodan behöver också en insats för att bereda plats för det som ska in. Ännu är det inte dags att byta plats för gräsklippare och snöslunga. Löven ska först falla och krattas ihop och därefter brukar jag ta ett sista varv med gräsklipparen även om proffsen menar att det är bättre att lämna gräset långt över vintern.
Igår tittade jag mig själv lite extra granskande i spegeln och såg en kvinna som behövde både sax och färg i kalufsen. Båda är nu beställda och dessutom lyxade jag till med ett nytt läppstift i härlig ljusrosa färg.  Ibland måste man mamma sig själv och det har jag faktiskt gjort vid flera tillfällen den senaste tiden. Förutom några klädinköp är jag jättenöjd med nya altanen, den planterade häcken och att jag äntligen har nya ytterdörrar på gång. När allt utomhus är vintrat ska jag börja inomhus med takmålning och därefter tapetsering. Jag har en plan och beräknar att allt ska vara klart före jul.