Stressframkallande

 
 
Min mestadels förutsägbara och lugna tillvaro har nackdelen att jag blir oerhört stressad när jag stöter på patrull och det har blivit värre med åren. Ett exempel är installationen av Viasats grejor för att få internet till teve och dator. Massor av bruksanvisningar på världens alla språk som säkert är utförliga men de har missat en sak och det är att vissa saker heter en sak på lådlocket och något annat i bruksanvisningen. För en tekniskt invigd är detta inget problem men för mig helt avgörande för att svettpärlorna ska bryta fram i pannan och ordförrådet att bli synnerligen vulgärt. I går bestämde jag mig för att ta fram lådorna från garderoben och skred till verket. Hittade supportnumret och ringde. En vänlig kille förklarade att jag måste ha en router för att det ska funka och att jag inte beställt en sådan. Han kunde bara hjälpa mig med datorn, sa han och kopplade mig vidare till tevesupporten som visade sig vara en otroligt pedagogisk kvinna. Vips var allt hopsatt med något trådlöst som funkar utmärkt. Det följer med en lång kabel i händelse av att det uppstår problem, vilket jag innerligt hoppas inte ska ske. Avskyr kablar.
Nu har jag alltså hur många tevekanaler som helst under en provtid men har bara hunnit titta på sjuan en stund innan John Blund kom på besök. Jag är så galet trött på kvällarna numera. Kanske är det mörkrets påverkan fast i gengäld vaknar jag supertidigt och får gjort en massa medan omgivningen är tyst och stilla.
Idag bör jag kärra bort några fyllda kärror trädgårdsskräp innan luften på skottkärrehjulen har pressats ut av tyngden.