Önskeväder

Har svårt att hinna med i veckornas framfart. Var tvungen att kolla i almanackan om det verkligen är fredag igen och ja så är det. När jag steg upp konstaterade jag nöjt att det skulle bli en solig höstdag men det måste ha varit önskeseende för nu regnar det och himlen är visserligen hög men helt gråmulad.
Jag är inte den som gnäller över vädret i första taget men faktiskt kan jag tycka att det har varit lite för få torra och vackra höstdagar hitintills. Igår beskar jag hansarosen ända ner till backen så nu är det bara att hoppas att den skjuter nytt från roten. 
Viktigast just nu är väntan på barnbarnsbarn nummer två. Hon kommer vilken dag som helst och det ska bli underbart roligt att träffa henne. Jag är dessvärre ingen mormorsmor som stickar babyset eller broderar sänglinne men jag är bra på att älska av hela mitt hjärta.